"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....

WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni.

 
Sobota, 20 kwietnia 2024 r.
Imieniny obchodzą: Agnieszka, Teodor, Czesław - Wielkanoc
 
Sejm przyjął informację rządu nt. bezpieczeństwa na kolei
[ 0000-00-00 ]
Sejm przyjął dzisiaj rządową informację o stanie bezpieczeństwa na polskiej kolei, ale także o powodach opóźnień w inwestycjach drogowych i kolejowych. Wniosek o jej odrzucenie przepadł w głosowaniu.

Przed głosowaniem posłowie opozycji pytali obecnego w sali premiera Donalda Tuska, czy i kiedy wyciągnie konsekwencje personalne wobec winnych obecnego stanu kolei i inwestycji drogowych. Odpowiadając na te pytania minister transportu Sławomir Nowak oświadczył, że w kwestii sytuacji na kolei i budowy dróg "rząd zawsze stawiał sprawę uczciwie". Odnosząc się do zarzutów ze strony PiS, Nowak stwierdził, że przyjmując tempo podpisywania umów na inwestycje w czasach rządów tej partii, potrzebowałaby ona 15 lat, by podpisać tyle umów, ile podpisał jego poprzednik - Cezary Grabarczyk.

Ostatecznie posłowie w głosowaniu nie przyjęli zgłoszonego wniosku o odrzucenie informacji, co oznaczało, że została ona przyjęta.

Przedstawiając w czwartek posłom informację, minister Nowak podkreślał, że bezpieczeństwo, również na kolei, to jeden z priorytetów zarówno resortu transportu, jak i całego rządu Donalda Tuska. "Celem pierwszoplanowym jest modernizacja kolei, infrastruktury (...) poprawa bezpieczeństwa i komfortu podróżujących" - przekonywał minister. Mówiąc o katastrofie kolejowej pod Szczekocinami stwierdził, że stała się ona "smutnym, ale przyczynkiem" do dyskusji na temat stanu bezpieczeństwa na kolei.

Nowak podkreślił w informacji, że w ramach inwestycji ujętych w wieloletnim programie dużych inwestycji kolejowych do 2015 r., zmodernizowano już do końca 2010 r. 712 km linii kolejowych, na lata 2011-2013 zaplanowano oddanie do eksploatacji 2 tys. 307 km linii kolejowych, z czego w 2011 r. zmodernizowano blisko 400 km. Na lata 2013-2015 planuje się natomiast modernizację 826 km linii kolejowych.

Nowak wyjaśniał też, że wiele opóźnień w realizacji inwestycji kolejowych spowodowanych jest m.in. długotrwałym procesem uzyskiwania pozwoleń środowiskowych, czy też trudnościami w zapisach o zamówieniach publicznych.

Natomiast w sprawie dróg minister przyznał, że opóźniona jest budowa odcinków autostrad A1, A2 i A4, ale zapewniał, że w miarę możliwości resort będzie pomagał i mobilizował wykonawców do szybszych prac. Wśród przyczyn opóźnień wymieniał przyczyny obiektywne, jak m.in. ulewne deszcze jesienią 2010 r. i wiosną 2011 r., które rozmywały nasypy i utrudniały dostęp do placu budowy, czy liczne stanowiska archeologiczne na trasie budowanych dróg.
(Źródło: Nakolei.pl/PAP)

Copyright "Wolna Droga"
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.