"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....

WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni.

 
Piątek, 24 marca 2017 r.
Imieniny obchodzą: Gabriel, Marek, Gabor
 
Wypracowaliśmy zysk i chcemy integrować transport
[ 0000-00-00 ]
Przewozy Regionalne - największy polski operator kolejowy - po raz pierwszy w swojej historii odnotował zysk na poziomie około 50 mln zł. Kolejne etapy rozwoju spółki, to zakup i modernizacja pociągów oraz stworzenie wspólnie z przewoźnikami autobusowymi zintegrowanej oferty dla pasażerów.

Po raz pierwszy na plusie

Dzięki sprawnej realizacji działań restrukturyzacyjnych Przewozy Regionalne, właściciel nowej marki konsumenckiej POLREGIO, w 2016 roku po raz pierwszy w swojej historii odnotowały dodatni wynik finansowy we wszystkich obszarach działalności.
Około 50-milniowy zysk pozytywnie wpłynął na wiarygodność finansową spółki, dzięki czemu mogła ona pozyskać zewnętrzne środki finansowe na realizację planowanych inwestycji. W zeszłym roku Przewozom Regionalnym zaufały krajowe i europejskie instytucje finansowe, m.in. Europejski Bank Inwestycyjny, a planowane przez przewoźnika działania na rzecz poprawy jakości świadczonych usług (zakup i modernizacja taboru) wpisały się w Plan Inwestycyjny dla Europy, nazywany także „Planem Junckera”.
- Restrukturyzacja spółki przynosi efekty i nasi partnerzy to widzą. Sukces ten nie byłby jednak możliwy bez wsparcia naszych właścicieli, głównie Agencji Rozwoju Przemysłu oraz Ministerstwa Rozwoju. Nowoczesny tabor jest bardzo ważny, ale aby jeszcze lepiej realizować misję, do której nasza spółka została powołana, i odpowiadać na potrzeby polskiego społeczeństwa, chcemy iść o krok dalej. Wspólnie z przewoźnikami autobusowymi chcielibyśmy zaoferować mieszkańcom Polski zintegrowaną usługę transportową. W zsynchronizowanych ze sobą kursach pociągów i autobusów oraz we wspólnych biletach dostrzegam ogromny potencjał. Taki model działania transportu z powodzeniem funkcjonuje w wielu krajach Europy – powiedział Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu Przewozów Regionalnych.
- Przewozy Regionalne nie tylko przeszły pomyślnie restrukturyzację, ale swoimi kolejnymi działaniami potwierdzają, że zaufanie polskich i zagranicznych instytucji finansowych znajduje mocne oparcie w rzeczywistości. Zakup i modernizacja taboru, a także podpisany dziś list intencyjny z oddziałami PKS, jasno pokazują dynamizm, z jakim POLREGIO realizuje cele biznesowe, wzmacniając swoją pozycję na rynku przewozowym. Stabilny rozwój spółki i jej współpraca z lokalnymi przewoźnikami autobusowymi to również większy komfort milionów pasażerów korzystających z jej usług. To ważne, ponieważ dobrze funkcjonujący transport jest jednym z czynników pobudzających szybszy wzrost gospodarczy Polski regionalnej – zaznaczył Marcin Chludziński, Prezes Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., większościowego udziałowca Przewozów Regionalnych.

Integracja krok po kroku

Podpisany 12 stycznia list intencyjny, to pierwszy etap współpracy Przewozów Regionalnych (POLREGIO) i siedmiu przewoźników autobusowych działających w różnych regionach kraju. Partnerami przedsięwzięcia zostały spółki przewozowe podlegające (od stycznia 2017 r.) Ministerstwu Infrastruktury i Budownictwa, czyli: PKS Częstochowa, PKS w Lublińcu, PKS w Ostrowcu Świętokrzyskim, PKS w Gnieźnie, PKS w Ostrowie Wielkopolskim, PKS „POLONUS” w Warszawie i POLBUS-PKS we Wrocławiu.
Początkowo współpraca Przewozów Regionalnych z PKS-ami będzie realizowana m.in. w obszarach: koordynacji oferty przewozowej i zintegrowania informacji o rozkładach jazdy na wybranych trasach. Kolejnymi etapami będą sprzedaż biletów z wykorzystaniem jednej platformy sprzedażowej oraz stworzenie zintegrowanej oferty taryfowej. Ściślejsza współpraca będzie dotyczyć także organizowania komunikacji zastępczej, np. w związku z tymczasowym zamknięciem linii kolejowych na czas remontów.
- Dworce autobusowe, zróżnicowany, dopasowany do regionalnych potrzeb tabor autobusowy, profesjonalne zaplecze techniczne z mobilnymi specjalistycznymi serwisami oraz zintegrowani wokół celów firmy merytorycznie przygotowani specjaliści, to kapitał, dzięki któremu sieć połączeń komunikacyjnych integrująca różne rodzaje komunikacji jest sprawnie obsługiwana w systemie online. Dla ostrowieckiego PKS Pasażer jest zawsze w centrum uwagi, dlatego wzmocnienie współpracy z Przewozami Regionalnymi poprzez dookreślenie obszarów i form otwiera nowe możliwości zwiększające z punktu widzenia Pasażera atrakcyjność rynkową wspólnej oferty – mówi Stanisław Wodyński, Prezes Zarządu PKS w Ostrowcu Św. S.A.
(PR)
Copyright "Wolna Droga"
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.